Afstudeeropdracht


Cre├źer meer awareness bij de koffiedrinkers van nu voor het merk Douwe Egberts.



Douwe Egberts' loyaliteitsprogramma


Probleem
De klantloyaliteit van Douwe Egberts is momenteel niet groot genoeg. Daarom moeten zij de focus leggen op een nieuwe doelgroep: de zogenaamde millennials.

Inzicht
Douwe Egberts wilt harten dichterbij elkaar brengen. Koffie kan hier een middel voor zijn. Hoe kan de Douwe Egberts app dit gegeven stimuleren en belonen.

Belonen
Door millennials te belonen voor persoonlijke data en alle handelingen die zij doen in de app moet er een sterkere merkbinding ontstaan met Douwe Egberts.

Oplossing
Een nieuw spaar-/loyaliteitsprogramma voor Douwe Egberts, waarin persuasive design en data-analyse moeten zorgen voor betere klantloyaliteit.



about img








Een nieuw loyaliteitsprogramma


Persoonlijke aanbiedingen
Al het aanbod en alle content in de app moet gericht zijn op millennials. Door data-analyse kunnen er persoonlijke aanbiedingen worden gedaan.

Samen sparen
De optie om samen te sparen maakt het sparen niet alleen leuker, maar zorgt er ook voor dat spaardoelen eerder kunnen worden behaald.

Beloningen
Beloningen zijn nodig om de gebruiker te motiveren om zijn spaardoelen te behalen. Uiteindelijk moet dit zorgen voor een betere merkbinding en klantloyaliteit.

Campagnes
De app maakt gebruik van campagnes. Dit zijn acties in de app die de gebruiker uitnodigen om contact met anderen te maken. Deelname aan deze campagnes levert extra punten op.



Home / Personalisatie

Op de homepagina wordt in drie eenvoudige stappen uitgelegd hoe de app werkt. Om registratie makkelijker te maken kan de gebruiker aanmelden met Facebook. Binnen het profiel bestaat de optie om een persoonlijk spaarboek aan te maken. Hierin staat het spaarlevel, spaardoelen en vrienden. Ook kun je gezamenlijke spaardoelen aanmaken en spaarboeken van vrienden inzien en hen iets cadeau geven.



about img
about img






Sparen

Punten spaar je door een verkregen code in te vullen of door het scannen van de producten. Scannen maakt de handeling minder belastend en sneller. In de spaarshop vind je het aanbod waar voor gespaard kan worden. De acties boven in de slider zijn altijd gericht op millennials, een nieuwe doelgroep voor Douwe Egberts. In de spaarshop wordt wel nog steeds rekening gehouden met de behoeftes van de huidige spaarders.



about img
about img






Gedragsbeïnvloeding

Beloningen zijn nodig om de gebruiker te motiveren om zijn spaardoelen te behalen. Zo zijn er zeven coffee roast levels. Hoe gebrander de gebruiker is in de app, hoe donkerder zijn roastlevel (light roast - dark roast). Voor elke campagne is naast extra waardepunten een badge te verdienen.



about img
about img






Campagnes / Checkpoints

Deelname aan campagnes (zoals Meet & Greet) levert extra punten op. Dit zijn acties in de app die de gebruiker uitnodigen om contact te maken met anderen. Voorbeeld: Verdien extra punten door contact te maken met appgebruikers in de buurt. Tijdens het spaarproces zijn er ook bepaalde checkpoints. Checkpoints belonen de gebruiker voor hun handelingen en motiveren de gebruiker om verder te sparen. Voorbeeld: Bij 2000 waardepunten een coupon voor twee gratis koffies.



about img
about img






Pushnotificaties

Pushnotificaties moeten de gebruiker helpen op het juiste moment. Voorbeeld: Wie vaak tussen 08:30 en 09:00 een product scant krijgt een persoonlijke aanbieding voor dat moment



about img
about img